Main Menu

Login

Username:

Password:

Remember Me
Register

Rekrytering

Om Trolltyg
Ansökningsanvisningar

Vi söker just nu:
1 ranged DPS, dock ingen specifik klass.
1 Healer, med prio på paladin.

Tänk på att:
Kom ihåg att skicka in en ansökan kan vara ett sätt för dig att få oss att få ögonen på dig även om vi inte skulle rekrytera din klass just för tillfället. Det händer vid flertalet tillfällen att vi går tillbaka till tidigare nekade ansökningar om det öppnas nya platser inom klasser som vi tidigare inte rekryterat till. Många av våra senaste antagna har blivit nekade vid ansökningstillfället men senare erbjudits plats.

Raid-Tider:
Onsdag, Torsdag och Söndag 19:00-23:00

Klicka här för instruktioner om hur du ansöker

Who is online

In total there are 2 users online :: 1 registered, 0 hidden and 1 guest

Most users ever online was 59 on 29 Dec 2013, 21:38

Registered users: ozmä

Legend :: Administrators, Global moderators

Statistics

Total posts 30683
Total topics 3024
Total members 1259
Our newest member Fågelskådare

Hur man ansöker till Trolltyg

Everyone can post here

Hur man ansöker till Trolltyg

Postby Arcath » 30 Jul 2009, 18:46

Krav wrote:Krav som måste uppfyllas för att få ansöka

• Vara minst 18 år fyllda
  • Kunna skriva och förstå svenska
  • Ha en mikrofon och ha tillgång till Mumble
  • Veta hur ett forum fungerar
  • Fylla i denna mall på ett korrekt sätt. Se det som en jobbansökan. Är ansökan dåligt skriven blir mottagandet dåligt. Fyll i varje fält så bra ni kan och fråga om det är något ni undrar över.

FAQ wrote:Vanliga frågor

Vad gör jag med min ansökan efter att jag skrivit den?
Skapa ett konto på forumet och skicka den som private message till Tenel.

Hur vet jag att min ansökan blivit skickad och läst?
Om din ansökan är skickad så kommer den hamna i Outbox under dina privata meddelanden. När den är läst kommer den att flyttas till Sent Messages.

Vilka kan se min ansökan?
Alla medlemmar i Trolltyg har tillgång till ansökningarna, men de är dock inte öppna för allmänheten.

När får jag svar?
Vi går igenom ansökningarna en gång i veckan (normalt på söndagar, efter vår raid) och därefter tar vi ett beslut. I undantagsfall kan det ta mer än en vecka.

Hur kontaktar ni mig?
Antingen genom en whisper ingame, eller så skickar vi ett personligt meddelande till dig här på forumet. Håll utkik!

Hur kan jag kontakta er?
Har ni några frågor till oss före eller under er ansökan så går det utmärkt att söka upp officers ingame, vår Discord kanal eller skicka ett personligt meddelande här på forumet till Tenel.

Hur lång är min trial?
Normalt sett pågår den mellan 2-4 veckor.

Vad förväntas av mig under trialperioden?
Som Fjant (trial) så förväntar vi oss att du har mycket hög aktivitet så vi kan fatta ett beslut om dig. Om du sedan klarar fjantperioden och blir fullvärdig medlem så förväntas du delta i genomsnitt minst 2 utav 3 raider i veckan. Vi vill också se att du presterar bra samt att du visar intresse att vara med och raida även då du inte blir uttagen.

Vad förväntas av mig innan jag ansöker?
  • Din karaktär har gear som är gemmad och enchantad på ett korrekt sätt. Vi vill också se att du jobbat hårt med att få tag i så bra utrustning som möjligt för din situation. Med detta menas att vi ser att du ansträngt dig inte bara med att få bra drops från raids utan också sett över andra tänkbara källor du kan få upgrades ifrån. Om du är redo att hoppa in direkt i våra progress-raider ses det som en stor fördel.
  • Du har tidigare raiderfarenhet. Om du har klarat av raider på svåraste svårighetsgraden som erbjuds är det ett stort plus.
  • Du är inställd på att progressa på en och samma boss under flera raider. Detta kan innebära många wipes och höga repair bills!
  • Du hinner med ditt riktiga liv även om du raidar med oss tre kvällar i veckan.
  • Du har inte börjat tröttna på spelet, eller på din karaktär.

Mall wrote:Ansökningsmall

1. Namn:

2. Ort:

3. Ålder:

4. Karaktärsnamn:

5. Server som din karaktär finns på:

6. Klass och spec:

7. Vad har du för Armory-länk (format: http://eu.battle.net/wow/en/character/[server]/[karaktärsnamn]/)? Kom ihåg att logga ut i PvE gear och spec! Nämn också om det är någon förändring du skulle göra om du blev antagen (gear? spec? glyphs? etc).

8. Nämnvärda alternativa karaktärer:

9. Nuvarande och tidigare gillen, och varför du lämnat/vill lämna dessa*:

10. Hur mycket tidigare erfarenhet har du av raidande i WoW? Ignorera kills du gjort efter aktuella patcher utan fokusera på vad du gjort under den aktuella patchen för respektive instanser.*

11. Hur hörde du talas om Trolltyg?

12. Varför ansöker du till Trolltyg?

13. Känner du någon sedan tidigare i trolltyg? Om så är fallet, vem och hur pass bra?

14. Berätta lite om dig själv och vad du gör på dagarna, om andra hobbys och annat som du tycker om att göra förutom WoW.

15. Vet du redan nu att du skulle ha några problem med vårat nuvarande raidschema (ons/tors/sön, 19:00 - 23:00/23:30)?

16. Någon övrig information som du anser skulle vara relevant för oss att veta gällande din ansökan (t.ex om du ansöker i par med någon)?

17. Utöver detta forum. Finns det något fler sätt vi kan kontakta dig på?

18. Vad heter Trolltygs enda tomte?

19. Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batterierna är på väg att ta slut?

20. Den sista och helt avgörande frågan: Vilken är GoldenFabios favoritfärg?

*Fråga 9 och 10 är meningen ska visa din erfarenhet som raidare/spelare. Det betyder inte allt, men det är bland de viktigare frågorna. Så ta verkligen dig tid och svara utförligt på dessa. Du vill lista upp ALLA nämnvärda guilds du varit med i, vilken nivå de spelade på och varför du inte spelar i dem längre. Detta gäller väl i alla fall Cataclysm och frammåt i den mån du spelat så länge, men du får gärna gå längre tillbaka än så också. Har du "hål" i raiderfarenhet någonstans vill du tala om varför. Har du bara raidat på låg nivå tidigare vill du tala om varför. Försök inte att undvika om du tycker att du inte raidat på hög nivå, det är bättre att skriva det du gjort och motivera varför än att bara skriva "raidade en del i TBC på min rogue" för att undvika avslöja det faktum att du kanske inte gjorde mer än Karazhan.

Alltför ofta fick vi förut också svar likt dessa, och de ger oss i princip ingen information alls om hur du är som raidare, vilket gör att chansen att du blir antagen är mycket mindre:
9. Spelade i <i am the batman>, lämnade för jag inte tyckte det var kul där
10. började raida i TBC, dödade archimonde och Illidan, gjorde en del HCs i icc i wotlk
Dessa svar säger ingenting utan skapar snarare fler frågor (Vad var inte kul? Vilka HCs gjordes i ICC? Varför lämnade du ett gille som i alla fall var kompetent nog att köra en del HCs?).

Vill du svara på både fråga 9 och 10 i ett svar för att få bättre flyt i vad du gjort i vilket guild är det upp till dig. Ta dig bara tiden att beskriva utförligt vad du gjort, det är en viktig del i ansökan.

-----
Skapa ett konto på forumet och skicka sedan denna ansökan som private message till Tenel.
"Raiding is full of challenge. Sometimes there is fire. You have to not be in the fire."
"The Raid Leader - When you stand in the flames, he dies a little bit inside."
Arcath
Site Admin

Re: Hur ansöker jag till Trolltyg

Postby sylvass » 19 Oct 2009, 17:33

Precis som vid en arbetsansökan är det viktigt att göra ett gott intryck. Några allmängiltiga tips för att göra ett gott intryck vid en ansökan:

Läs instruktionerna om hur man ansöker ordentligt och svara på frågorna som ställs.
    Tänk på hur du formulerar dig. Ditt språk reflekterar över din personlighet och kompetens.
    Korrekturläs och rätta stavfel.
sylvass

Return to Public